Page Nav

15
HIDE_BLOG

Pages

{fbt_classic_header}

Breaking News:

HUMAN

  Written by Aboora Sometimes doing mistakes gives us the ability to live a better life. It’s simple it’s all about the fact that life coul...

 Written by Aboora



Sometimes doing mistakes gives us the ability to live a better life. It’s simple it’s all about the fact that life could be hard but also as fascinating as it has always been. So many aspects of life tend to go unnoticed causing us to slowly let go of a light we held on to at some point. Life is a world of wonders full of surprises.  

       Believe that you can conquer all insecurities that are within you that render a heartache and unrested soul. It’s okay to feel like giving up at times of hardships or to not find the strength to fight anymore. This is the fact that most of us tend to ignore but emotions are what make us human. As you feel like you are on the verge of falling apart and your sanity feels like nothing but a burden on your heart, just remember Allah will be there for you, He will ease your pain as you seek refuge and you ask for patience, He will guide you and bless you with that smile long-awaited. Some who experience love, some experience sorrow and others go on smiling but have we ever wondered behind these smiles how many broken hearts and behind these the flooded eyes what beautiful memories there are? 

  Allah has a plan for you. A great life ahead to bless you with. Just hold on tight, the journey might be unpleasant, but the greatness of the reward that you will receive for the patience, strength and belief in Allah and yourself will be worth it.


أحيانًا ارتكاب الأخطاء يمنحنا القدرة أن نعيش حياة أفضل . الأمر بسيط يتعلق بحقيقة واحدة أن الحياة قد تكون صعبة ولكنها رائعة كما كانت دائمًا. تميل العديد من جوانب الحياة  إلى المرور دون أن يلاحظها أحد مما يجعلنا نتخلى ببطء عن ضوء تمسكنا به في مرحلة ما. الحياة عالم من العجائب مليء بالمفاجآت. صدق أنه يمكنك التغلب على كل حالات عدم الأمان الموجودة بداخلك، التي تسبب حزنًا شديدا و تجعل روحك تفتقر إلى الراحة. إنه من عادي أن تشعر بالرغبة في الاستسلام في أوقات الشدة أو أن لا تجد القوة للقتال أكثر من ذلك. هذه حقيقة معظمنا يميل إلى تجاهلها. العواطف هي التي تجعلنا بشرًا. وأنت تشعر و كأنك على وشك الانهيار، وكل شيء يبدو وكأنه لا شيء سوى عبئ على قلبك، فقط تذكر أن الله سيكون هناك من أجلك، وسيخفف من ألمك، وأنت تلجأ إلى اليه و تدعوه لزيادة صبرك. هو الذي سيرشدك ويبارك عليك بالابتسامة التي طال انتظارها. فالبعض يختبرون الحب، والبعض يشعر بالحزن والبعض الآخر يستمر في الابتسام ولكن هل تساءلنا يومًا من خلف هذه الابتسامات كم عدد القلوب المكسورة وخلف هذه العيون الغارقة ما هي الذكريات الجميلة؟ الله لديه خطة لك، حياة رائعة ليعطيك اياها . فقط تمسك بشدة قد تكون الرحلة غير سارة، ولكن عظمة المكافأة التي ستحصل عليها بسسب صبرك وقوتك والإيمان بالله و بنفسك  تستحق كل هذا العناء.